Ont, det gör ont

Haj! Idag var det andra dagen för mig i planteringen, eftersom jag var på en mycket jävulskt tråkig utbildning om plantor igår. He va gode dålig mark idag, brant berg och mycke sten. Men tack vare våra professionella (hehe) plantbaser så går allt mycket bättre. Och musiken i örona förstås!
Ena axeln och armen gör nå så inihelvetes ont, och jag har fetaste skavet på nyckelbenet av korgen samt en blåsa i handen.

Så gåre när man är för otränad och ger sig ut i skog å mark för å slita! Men va gör man inte för att få lite mer hull plånkan? ;)

Jag har (man tänker mycket där man går fram och tillbaks en hel dag på ett kalhygge) kommit fram till att plantering är ett utmärkt jobb. Inte nog med att man får träning, blir lite starkare och tjänar hyfsat (beror väl på hur mycket man sätter då) så blir man bruun och håret bleks avsevärt.
Jag ger 4 av 5 toasters, kanonkul! Eller.. kul äre ju inte direkt. Men långtråkigt!
En annan sak som är bra med plantering är att man längtar hem. Och när man slutligen kommer hem så njuter man hela kvällen, är ute i solen (om det är soligt) eller ser på någon bra serie.

Men en viktig sak vet jag, och det är att jag aldrig i hela mitt liv ska bli skogsarbetare.

Ni må hanä bra! Puss /Helina Eldman

Kommentarer

Känsla:

Fulast namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej, eller?)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0