Den där saken på väggen

När jag var liten lekte jag med den som en leksak. Den gick sönder. Och sen dess har den hängt på väggen och ingen har ägnat den en tanke. Tills för någon dag sen, då det slog mig att den är ganska cool. Och att den kanske går att laga.

Så nu har jag googlat massor massor. Det var inte en banjo, det var inte en ukuleke, det var inte en mandolin.. Det var en balalajka! Från fukking Russia. Då jag såg att den ursprungligen var från Ryssland kom jag på att pappa köpte den när han jobbade där. Så nu ska det här bli mitt instrument, den tresträngade runda balalajkan! För den ska tydligen vara trekantig, men äh.





Julia

Kommentarer
Postat av: elina

jag tror använder balalajka i grekland mycket mikis theodorakis musik! sjukt bra!

2009-11-20 @ 20:18:04
Postat av: Anonym

hashah he se ut som att jag int kan skriva på svenska. hehe

2009-11-20 @ 20:18:42
Postat av: julia

haha, jag fatta va du mena. alltså jag tycker det är ganska coolt ändå. att man alltid haft en men aldrig spela på han.

2009-11-21 @ 17:03:24

Känsla:

Fulast namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej, eller?)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0