DET ÄR FAN NU MAN INSER

SUDDENLY I SEE. Jag kommer inte vara barn hela mitt liv. Och det har sakta men säkert  hunnit ikapp mig, likt min egen skugga. Den har alltid funnits där, men man har liksom aldrig tänkt på det. Jag kommer gå ut skolan, bli arbetslös och måsta stå på egna ben, utan hjälp. Jag kommer jobba tills jag dör (vad kommer jag jobba med? kommer jag ta mig in på utbildningen jag vill gå?).

Jag kommer inte kunna vara barnslig hela mitt liv.
Jag kan inte leva på chocomilk längre.
Dags att växa upp och bli seriös.
MEN JAG VILL INTE?!?!?!?!??!?!?
Jag hatar att vara tråkig och vuxen och ansvarsfull hela jävla tiden, det är så jävla avtändande.




Julia

Kommentarer
Postat av: Simon

Hej Julia,

du behöver inte vara orolig, fastän du är 25 kan du dricka o'boy och sova länge (när du är ledig.) Att vara vuxen är visserligen lite mer ångestfyllt än att vara barn, men man kan vara barn också, fastän i smyg. Eller nåt.

2009-10-21 @ 12:57:53
URL: http://twitter.com/omphalos

Känsla:

Fulast namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej, eller?)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0