Välkommen till mitt jäktiga liv!

Nu har jag gjort mina första praktikdagar. Första dagen var lugn, följde Åke och sprida grus kring Arjeplog. Andra dagen, i torsdags, lämnade vi A-jaur klockan 05.00 och styrde lastbilen mot Piteå. Där frästes det asfalt i sjuka mängder, och jag fick (för första gången sen jag fick mitt C-kort!!!) köra lastbil helt själv i en stad! Jag körde bort fräsmassorna. Det var en gubbe där som var så himla snäll och lät mig köra hans jävlat topnotch Scania lastbil iu några timmar, jävlat nåååååy, underbara lastbil. Automatlåda och allt ja du vet... blev helt kär... I lastbilen alltså.
Det var en bra dag. Men lång. Kom hem vid halv 2-tiden på natten och då vare bara he sig i säng!
Fredagen innebar en lång dag med kärnämnen på skolan. Jag var lagom sliten men det var bara att bita ihop.
14.15 lämnade jag Arvidsjaur och drog till Piteå igen, denna gång med Framnäs folkhögskola som mål. Så där har helgen spenderats, med många många speltimmar och repetitioner och massor med mat (dom har riktit go mat på Framnäs) och slutligen en "scensommarkonsert" idag. Och det är ju som sagt ganska svårt att förklara hur det är att sitta där mitt i orkestern och vara en del av något sånt där fantastiskt underbart.. Aaaah, jag blir ju helt till mig.

Nytt stycke i reportoaren:

Dock blir det ett litet pirates-medley, med denna som slut. Alltså jag har alltid älskat filmmusik och just musiken till Pirates of the Caribbean har varit en favorit LÄNGE! Pampigt.

Så nu är jag än en gång inspirerad och peppad till tusen! Spelning på Madetoja concert hall i Uleåborg den 7 november och MEST TROLIGT spelning i Kina någon gång nästa år. Asså fyfan vad grymt detta ska bli!
Fantasstiskkktt!

Nu funderar jag faktiskt på att ta min fiol, papper och penna och dra till Trollberg. Är ledig imorgon, så det kanske är bäst att börja skriva projektplan snart? Och så kan man repa lite nus-låtar emellanåt. Så bli he.

HA HE JÄTTEBRA ALLIHOPA! PUSS OCH KRAM FRÅN ELINA

Kommentarer

Känsla:

Fulast namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej, eller?)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0