En fin söndag

Jag kan inte påstå att jag har fått så värst mycket vettigt gjort idag. Och jag har heller inte rört på mig mer än några hundra meter, jag har knappt varit utomhus. Men det har varit en väldigt givande och njutningsfull dag ändå. De faktorerna jag brukar värdesätta är: solsken, studier, umgänge. Jag har inte haft något av dem, men som sagt, på något outgrundligt vis fann jag värde även i denna dag.

Jag är för tillfället hemma i Pjesker. Jag sitter och skriver på en text, samtidigt som jag pluggar på min wordlist och klappar min hund på magen. Simultanförmåga deluxe. Det är bra hjärnträning, har jag hört. Jag har engelskaprov imorgon, så det kan ju vara fördel att kolla igenom. Egentligen är det så mycket mer jag skulle behöva göra, men klockan går och jag är bara människa. Sömn är det bästa alternativet skulle jag vilja säga.

Jag känner att min kommande framtid är lite oviss. Jag vet egentligen ingenting. Var kommer jag hamna till hösten? Blir det Lund, blir det Aix-en-Provence, blir det Pjesker? Jag vet inte. Men jag vill ta reda på det, så snart som möjligt. Sista ansökningsdag till utbildningarna jag vill söka är 15 april, alltså snart. Och jag kan inte bestämma mig. Jag ska söka, men jag känner samtidigt inte för att studera redan till hösten. Jag vill hinna leva lite. Leva ut mina innersta drömmar och få lite miljöombyte, och socialt ombyte. Totalombyte, tack.

Men än är det två, hektiska månader kvar innan jag får stå där på trappan och sjunga och studentens lyckliga dag. Det kan jag leva med. Nu ska jag sussa. Med min hund på armen. Kanske läsa ett kapitel eller två ur min bok Doktor glas.


Godnatt,

Julia, eller Juliet Laura som jag ville heta när jag var yngre. Fråga mig inte varför, det var något jag fick för mig som trettonåring.


Det jag egentligen vill säga med den här bilden är, att tiden går fort.
Det här var i september och jag klippte av mig håret. Vilken underbar
känsla det var, det kändes verkligen som nyss dessutom. Här befinner
jag mig i Spanien.
Det var en fin vecka. Jag längtar efter mer sol och
värme. Men det kommer ju alldeles snart, innan dess njuter jag av våren.

Kommentarer

Känsla:

Fulast namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej, eller?)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0