Fullt ös

Första jobbarveckan gick väldigt bra. Det var faktiskt riktigt trevligt uppe i Kaunisvaara trots allt! Lite dryg bit att köra men vad gör man inte för att få köra dumper... hehe. Efter sista skiftet på måndagkvällen tog jag Peggan och körde hem fort som fan i spöregnet. Kom hem på natten och fick snabbt packa om väskan för ett par dagar i Stockholm. Tisdag 06.10 flög jag iväg till Stockholm. Hann med en sväng till Västerås också. Och så kom onsdagen. Den onsdagen jag nästan längtat efter hur länge som helst, fast bara nästan eftersom jag inte visste hur det skulle bli med jobb och så. Men som tur var så var ju ledigveckan exakt då Foo fighters hade konsert, å då må ni begrip att jag vart lycklig.

Innan konserten ringde Goone och beställde en limousine till Stadion. En VIT LIMOUSINE! White limo! Undra vad folk tänkte då den stannade utanför Stadion och det kom ut sex norrländska bönder med flanellskjorta och jeans. He sko it verk fattit, tänkte dom säkert! Det bara pirrar i magen då jag tänker tillbaka på det. Jag tänker på springturen genom hela Stadion fram till scenen, på svetten och öset och allt annat ff-älskande folk som också öste för sitt liv. Och på alla underbara låtar som spelades. Det gjorde ingenting att jag kände mig som 90 år dagen efter, för det var så jävla värt. Jag känner mig helt mållös fortfarande och det har ändå gått fem dagar sedan nu. Jävlar vilken konsert.
Nu är jag hemma igen, efter en jävligt fin midsommar på Lillberget med de bästa av de bästa och en tripp till Trollberget för relaxrelaxrelaxing! Dags att ladda om för ännu en arbetsvecka. Älskar verkligen det här. På riktigt alltså.
Ja just ja, en till grej. Jag kom ju på att jag numera förstår hur verkligt religiösa människor känner när de får kontakt med Gud. Jag kände exakt den känslan då jag än en gång fick bevittna min Gud, Dave Grohl (som dock finns och lever än idag!) Hade jag bott i USA hade jag sagt: OH MY GOD! Men jag bor ju i Renudden nu och då säger jag ingenting för det finns som sagt inga ord som kan beskriva.
Nä nu är det slutschwamlat här! Hejdå tja
/EHJ

Kommentarer

Känsla:

Fulast namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej, eller?)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0