Life is what you make it

Det finns så många människor som går omkring och är bittra i hela sitt liv, människor som aldrig är lyckliga eller nöjda över nånting. Människor som hela tiden måste jämföra sig med andra, människor som aldrig inser vad de egentligen har. Det kan handla om kärlek, pengar eller prylar. Eller vad som helst.
Jag älskar att leva livet och jag försöker njuta av varje dag som går (oj så kristet det där lät). Vissa dagar känns tunga och ovärda, medan det finns dagar då man är så glad och nöjd över ingenting eller allting, en sån där dag som man aldrig vill ska ta slut. Min pappa inspirerade nog många människor att ta vara på livet och vara nöjd med det man har, och inte vara bitter för något man inte har. Man ska lära sig uppskatta varje dag. Jag är så glad över att jag kan tänka på pappa och känna mig lycklig över att ha haft just honom som pappa. Visst känns det oerhört sorgligt att han inte finns mer, men han finns alltid kvar i mina minnen. Fina jävla minnen!
Egentligen vet jag inte var jag hade tänkt med detta inlägg, men det är grejer som jag tänkt på ganska mycket den senaste tiden. Tänk vad tur att vi kan göra det, och tänk på japanerna som är drabbade av den där förjävliga tsunamin. Jag mår illa varje gång jag hör om det på radion...stackars människor.
Saknar Maskinen

Kommentarer
Postat av: FowZie - Felicia Aulén

Delta i stjärnjakten du med! Visst du vinner inte några tillfredsställelser, men kanske något du kan glädja sig åt!

- läs mer på bloggen! :)

2011-03-20 @ 11:05:59
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Känsla:

Fulast namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej, eller?)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0