Ljuvliga tider

Nu är jag hemma från Paris, med en tatuering ovanför skuldran och ett CE-körkort rikare! Det sistnämnda är värt mest skulle jag vilja säga, i alla fall att döma av lättnaden jag kände igår efter att ha klarat uppkörningen. Trodde aldrig i hela mitt liv jag skulle klara det. Var så nervös att jag trodde jag skulle kräkas. Vaknade ett tjugotal gånger under natten till igår och jag vet inte om jag varit så nervig nånsin förut. Men efter säkerhetskontrollen och backningen (som gick jättebra TROTS att jag hade tre finska långtradarchaffisar som publik) så kändes det bra. Tog några djupa andetag och sedan var det bara att köra. En sväng mot flyget, sen mot samhället in på smågatorna och till sist storgatan (där det var lite trångt) och tillbaka till a-frakt (cliffton numera). Och så var det klart. Jag klarade det för fan! Jag ska fira det! JAG ÄR KLAR MED SKOLAN HELT OFFICIELLT NU! Lämnade in alla skolböcker idag och fick veta mitt betyg i religion. Så jävla bra dag! Och det är fredag! It's FRIDAY FRIDAY gotta get down on Friday...
Paris är en jättevacker stad och om man är väldigt konstintresserad så tycker jag man ska åka dit och kika! Det finns hur mycket konst som helst, överallt! Jag är helt mätt! Louvren var gigantiskt med hur jävla mycket konstverk som helst, jag fick rent utav värk i ryggen av att vara där i två timmar. Och då såg vi inte ens en bråkdel av all konst. Men Mona-Lisa såg vi, en liten, liten tavla som inte sa mig så mycket.
Varmt och skönt och fint väder hade vi, och i Eiffeltornet fick jag rännskita. Tror minsann jag är lite höjdrädd, fastän vi inte åkte längst upp. Tur det finns toaletter där uppe. Riktigt tur.
Helgen i Paris var verkligen megabra. Det kan nog ha att göra med att jag har så jävla bra familj!
Nu är det bara så här att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen, för jag är så glad och nöjd och min katt bara ligger här bredvid mig och spinner, och min hund är ute och skäller på råttor i skogen och jag lyssnar på en riktigt vacker låt och kan inte riktigt fatta att jag verkligen är klar med skolan?! ÄR DET VERKLIGEN SANT?

Nu väntar en veckas jobb i skogen och därefter en vecka full med festligheter och trevligheter.
Studentveckan.
/EHJ

Kommentarer

Känsla:

Fulast namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej, eller?)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0