Värme

Jag känner mig alldeles varm inombords, riktigt jävla lycklig. Tror det kan ha med våren och solen och det varma vädret vi haft de senaste dagarna att göra. Eller att vi snart tar studenten, att jag har så fina djur, att jag har så jävla underbara människor runtomkring mig och att min pappa var så jävla bra. 62 år skulle Goatmachine ha fyllt i lördags. Ibland sköljs tomheten över mig, det kan komma så plötsligt. Mest kommer det på kvällarna. Men även vid middagsbordet. Eller när man är ute på gården. Varje natt hälsar han på mig i mina drömmar.
Men när jag vaknar är det så tomt. Ibland vill jag ringa honom. Höra var han är och när han kommer hem eller om han kanske kan komma och hämta mig med pickupen?
Eller att han snart ska komma hem igen. Tillbaka. Hem, alltså, HÄR hos oss. Över ett halvår har gått nu och jag kan fortfarande inte riktigt greppa att han är borta? Sorg är konstigt. Man blir förkyld av sorg.
Världens bästa pappa hade jag och jag är så glad i hjärtat av att veta det.
Den 26:e maj har jag uppkörning för CE. Jag vet inte hur det kommer att gå eftersom det är en massa nya grejer man ska kunna förklara, och backningen, BACKNINGEN ska ni veta, det är så svårt. Så förbannat jävla idiotsvårt, tycker jag. Jag vet inte om jag kommer att klara uppkörningen. Men en sak jag vet är att om pappa hade varit med nu, så hade han kramat mig och sagt: "Men Elina, no vet du väl om att du klara dehär, du tro så dåligt om dig själv men du vet ju att du klara ju tamefan allt. Du är så jävla dukti! Man kan int tro du är dotra min".
Jag ska ge mig fan på att jag klarar det här. Och klarar jag inte det så är det ju faktiskt inte hela världen.
Denna låt tillägnas min far, Göte Jonsson. "Spela Highway To Hell på min begravning!"
Vi spelade inte Highway to hell på hans begravning.
Men här får du rock 'n' roll, pappa!
/EHJ

Kommentarer
Postat av: Anonym

Elina! Jag vet att du kommer att klara denna uppkörning.Jag ska tänka på dig Kram Kerstin.

2011-05-10 @ 18:36:31
Postat av: Julia

Så jävla fint skrivet, Elina. Lycka till på uppkörningen!!!

2011-05-11 @ 12:33:56
Postat av: Liza

Det här är det finaste jag läst på länge. "Sorg är konstigt. Man blir förkyld av sorg." Det är helt jävla underbart. Du är finast. Puss / BIG M

2011-05-13 @ 22:55:07
URL: http://barfotabarn.blogg.se/

Känsla:

Fulast namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (publiceras ej, eller?)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0